Výstava fotografií - Kanadské Skalisté hory před půl stoletím a dnes

Za zážitky bez obav
výběr zájezdu
 Zvolte typ zájezdu
Destinace
 Zvolte destinaci
Termín
Odjezd
+/-
Návrat
+/-
Cena
Cena od
Cena do
Ubytování
Strava
Doprava
Náročnost
Náročnost

Výstava fotografií - Kanadské Skalisté hory před půl stoletím a dnes

publikováno 14.5.2024

Tony Settari vyrůstal v České republice, v Bojkovicích na Uherskohradišstsku. Byl zde od mládí pod vlivem veškerého umění a hlavně v rodině provozované hudby, kdy upřednostňoval housle. Kreslit a malovat začal na střední škole. Jeho další zaujetí - pro rozebírání věcí a snaha pochopit jak věci fungují - ho přivedlo ke studiu technických oborů, počínaje na VUT v Brně. Po absolvování VUT pokračoval doktorským studiem v Kanadě na University of Calgary, kam se přestěhoval v roce 1969. Jako řada jiných, kteří se přistěhovali do Kanady, se hned zamiloval do kanadských hor. Vášeň k horám ho přivedla k turistice, která časem přerostla do horolezectví, ... a díky jeho uměleckému cítění také ke krajinářské fotografii. Podnětným vlivem pro jeho fotografování bylo setkání s dílem Ansela Adamse v De Young Museum v San Franciscu. Tíhnul od počátku k velkoformátové fotografii. Sám si vyrobil a sestavil svou vlastní lehkou deskovou kameru 4x5. Tehdy v úvodu sedmdesátých let takto začalo jeho první několikaleté období intenzivní fotografické práce v kanadských Skalistých horách a současně na univerzitě pokračoval ve výzkumech pro svou doktorskou práci. 

Absolvování univerzity v Calgary spustilo jeho profesní dráhu v ropném průmyslu, která ho postupně zavedla do Houstonu, Londýna i Francie, ... a poté v 80. letech zpět do Calgary. V té době měl bohužel málo příležitosti k fotografování, protože byl vytížen vedením poradenských společností a pedagogickou i výzkumnou činností na univerzitě. K fotografování se mohl zase plně vrátit až po 50ti letech a definitivním odchodu z akademické i komerční sféry.
I když v posledních letech došlo k obrovským změnám ve fotografických technologiích, jeho i současný přístup k fotografování zůstává ovlivněn vzděláním ve výtvarném umění a hudbě, k čemuž se přidávají i rady od významných fotografů. Ve své práci obvykle používá kombinovaný přístup (fotografování na velký formát klasického filmu - s následným digitálním zpracováním), nebo přímý digitální přístup. Ve své práci neopustil černobílou fotografii. Použití digitálních technologií se snaží omezovat.

Výstava bude k vidění od 3. 6. 2024 do 28. 6. 2024 v Café Práh, Ve Vaňkovce 1, 60200 Brno

Fotogalerie