Horská soustava na severu Moravy nabízí nespočet zajímavých cestiček a zákoutí, které se vydáme prozkoumat v sedle svého dvokoulového miláčka. Jízda krajinou rozlehlých kapradinových a kamzičích klečí, pstružích bystřin, říček s křišťálovými brody, ale také hlubokých smrčin za nocí hlídající vládce šera velikán výr dokreslí tu správnou atmosféru našich výprav. Středobodem našeho pobytu bude kemp v Ostružné nedaleko lázeňského městečka Jeseník.
Příjezd do kempu v Ostružné. Po vylodění se vrhneme hned na první krátkou zahřívací etapu Brousek (1.116 m). Ubytování, večeře, seznámení s okolím a se sebou navzájem. (cca 20 km, ↔ 3,5 hod. ↑ 531 m)
Cyklovýlet povede do Heřmanovic povede přes známou horskou vesnici Rejvíz, která sousedí se světoznámými vrchovištními rašeliništi a mechovými jezírky. Z Rejvízu zklesáme lesním údolím Černé Opavy k Drakovu. Cestou si všimnete cenné technické památky, staré vysoké pece na dřevěné uhlí z roku 1807. Pak už sjedeme do Heřmanovic, které jsou vyhlášeny vesnickou památkovou rezervací. Cestou zpět to vezme přes Velké Bradlo (1.050 m) až do Dětřichova, kde nás bude čekat autobus nebo můžeme sami dojet až do kempu. (cca 60 km, ↔ 5,5 hod. ↑ 926 m)
Královská etapa nás zavede až na Dlouhé Stráně (1.353 m). Na odpadlíky bude v druhé půlce trasy čekat připravený bus. (cca 67 km, ↔ 6,5 hod. ↑ 1675 m)
Dnešní etapa nás zavede na Šerák (1.351 m). Profil trasy začíná pozvolným klesáním až do Jeseníku, odkud už budeme postupně stoupat přes Adolfovice, Domašov až k vrcholovému bodu k chatě Jiřího na Šeráku. Vychutnáme si místní borůvkové knedlíky a pak už se jen svalíme na kole zpět do kempu. (cca 39 km, ↔ 4,5 hod. ↑ 1589 m)
Rozlučková etapa v okolí kempu. Odpolední balení a odjezd do svých domovů. (cca 29 km, ↔ 3,5 hod. ↑ 582 m)
Nocovat budeme 4x v kempu v Ostružné ve vlastních stanech a spacácích. Ostružná je horská vesnička nacházející se na rozhraní Hrubého Jeseníku a Rychlebských hor pod sedlem Ramzová. K dispozici je sociální zařízení (toalety a sprchy). V blízkosti kempu se nachází bankomat a nedaleko v areálu Skiland také tenisové kurty, bowlingová dráha a hřiště.
Během zájezdu je zajištěna oblíbená kudrnovská polopenze (snídaně a teplá večeře) připravovaná ve speciální "cestovní kuchyni". Stravování začíná snídaní druhý den zájezdu a končí snídaní v den odjezdu. K přípravě používáme kvalitní suroviny od osvědčených dodavatelů, které doplňujeme čerstvými potravinami z místních zdrojů (převážně čerstvá zelenina a ovoce, pečivo). Pokrmy připravujeme s ohledem na typ zájezdu, odpovídající výkon a správné výživové hodnoty. Uspokojíme i specifické potřeby strávníků, kteří mají různá omezení, jako například celiakie nebo intolerance laktózy, ale také vegetariány a vegany (jakékoliv specifické požadavky je potřeba nahlásit předem). Podrobnější informace najdete na www.kudrna.cz/stravovani. Bude-li to vyžadovat program, dostanete někdy místo večeře teplý oběd nebo odpolední jídlo či balíček na cestu. Ostatní stravování během dne je ve vlastní režii, můžete si vzít svačinky z domova. V nedalekém areálu Skiland i v jiném blízkém okolí se nachází několik restaurací
Doprava bude zajištěna zájezdovým autobusem včetně kol.Přeprava kolKola přepravujeme v zaplachtovaném cyklovleku, v němž jsou upevněna do speciálních držáků. Prostoru však není nazbyt a tudíž si pro úplně 100%ní ochranu kola během přepravy přibalte také kus staré deky či hadru a starou prádelní šňůru anebo lepící pásky. Osvědčily se také pěnové izolace vodovodních trubek a elektrikářské stahovací pásky. Někdy je nutné pootočit řidítka či upravit jinou z přečnívajících částí kola, aby se vše do vleku vešlo. Nebojte se požádat průvodce, aby vám s tímto úkonem pomohl.
Program zájezdu je naplánován tak, aby byl dostatek času nejen na cyklistiku, ale i na poznání historických památek, přírodních zajímavostí a návštěvu místních hospůdek. Cyklistický program odpovídá stupni náročnosti 3 z 5 bodové škály.Denně ujedeme v průměru 40 – 65 km, na kterých nasbíráme 600 – 1500 výškových metrů. Budeme jezdit téměř výhradně po asfaltových cyklostezkách či místních komunikacích (cca 70% povrchu). Zbývající podíl tvoří široké šotolinové cesty, které jsou perfektně udržované i značené. Pro toto putování je nejvhodnější kolo horské nebo trekové s hrubšími plášti. Na cestách se silničním provozem je nutné dbát na zvýšenou opatrnost a dodržovat základní pravidla silničního provozu a lidské slušnosti.
Doporučený typ kola: horské, případně trekové s hrubšími pláštiPovrch: 85% šotolina, 15% asfaltSERVIS A OPRAVY BICYKLŮKaždý účastník si za technický stav jízdního kola zodpovídá sám. Pokud není ve vašich silách si ho vyladit svépomocí, vřele doporučujeme navštívit ještě před odjezdem vašeho oblíbeného cyklomechanika. Po jeho zásahu si ale kolo ještě projeďte, ať předejdete nemilým překvapením hned na začátku víkendu. Naši průvodci anebo i ostatní účastníci zájezdu vám rádi pomohou s běžnými závadami, ale některé věci v terénu prostě opravit nelze. U průvodce je k dispozici základní nářadí pro servis kola. Není to však cyklodílna, takže specifické náhradní díly lišící se většinou kolo od kola si každý musí vzít s sebou. Stejně tak nářadí pro opravy během etap, kdy průvodce nemusí být v dosahu, doporučujeme do batůžku přibalit: pumpičku, náhradní duši a plášť, brzdové špalíky, lepení na duše, náhradní dráty i s niplema (3 – 5 ks), nejnutnější klíče imbusové a stranové, náhradní výměnnou patku přehazovačky (pokud ji na rámu máte), popř. si vezměte osobního mechanika. Vezměte si také pevný zámek na kolo – za kolo si každý ručí sám! Hodí se i cyklo computer a určitě nezapomeňte na osvětlení kola tzn. koncové světlo a „blikačky“.Ostatní podrobné pokyny k zájezdu (tzv. rodokaps) obdržíte zhruba 2-3 týdny před odjezdem.
Bližší informace ke cookies najdete zde