bohatá bajková bujabéza s komfortním zázemím
Na rozdíl od sousedních Jeseníků, Králický sněžník kupodivu ještě stále odolává náporu masového turismu, což pochopitelně přitahuje milovníky drsných hor a romantiky. Tu si lze zcela jistě vychutnat i v sedlech kol, jen je třeba občas trochu více přibrzdit. My se ubytujeme v jeho podhůří, v penzionu Kolovna, odkud budeme podnikat jednodenní cyklo výpady. Vyzkoušíme atraktivní traily, které najeli zdejší nadšenci, případně přidáme i některé další. Pokud nám okolí třetího nejvyššího pohoří ČR nebude stačit, je to odtud coby kamenem dohodil do již zmiňovaných Jeseníků nebo do stále ještě poněkud neprofláknutých Rychlebek. Zkrátka ideální základna. Odpoledne se dorazíme třeba tenisem nebo nohejbalem, večer poklábosíme u piva, nebo vám průvodce promítne fotky z bajkových výprav uskutečněných v jiných koutech světa. Ubytování je zajištěno ve 2-4 lůžkových pokojích s polopenzí. Na místě si můžete za speciální cenu vyzkoušet modely celoodpružených a hardatailových kol značky Scott a Bergamont. Stejně tak je možné vyzkoušet elektrokola Bergamont.
Po snídani si dáme tzv. Hraniční trail a zlehka nakoukneme k našim polským sousedům. Trasa patří k těm náročnějším, je dost možné, že budeme kola i chvíli tlačit, ale bude to stát za to. Příjemnou odměnou nám bude zastávka na chatě Paprsek. Tohle horské útočiště s ideální polohou na doživotní home office má Kudrna fakt rád a pauzička zde se přímo nabízí. Sjezd do Starého města a poté zpět do Hynčic. ( ↔ 45 km ↔ 5 hod. ↑ 2.180 m)
Středně těžká etapa na Císařskou boudu. Tento den nám zprvu naservíruje poměrně těžce stravitelné a technicky náročné stoupání na Kunčickou horu, ovšem pak nás pro změnu čeká lahůdkový cca 4 km dlouhý trail k Medvědí boudě. Opět se dostaneme k Paprsku a posilněni vymazlenými borůvkovými knedlíky (zase je spálíme, žádný strach) dojedeme přes Císařskou boudu do Ostružné. Následovat bude opět gurmánský single trail a cesta ze Starého města zpět do Hynčic. ( ↔ 45 km ↔ 3,5 hod. ↑ 1.158 m)
Hóódně těžká etapa přes Kladské sedlo, Schronisko Sniesznik, Malý Sněžník a Klepáč do Dolní Moravy, na kterou jedině s „celopérem“, náhradní duší, lepením a nářadím … Sepisovat závěť určitě není třeba, ale něco nás to stát bude. Na jednu z nejdobrodružnějších bajkových tras v okolí, plnou úžasných trailů a technických pasáží, okořeněnou skvělými výhledy skytajícím se z hřebene Malého Sněžníku a Klepáče, je zkrátka třeba se náležitě připravit, vybavit … i vyspat. Trasu lze nahradit jinou, pohodovější variantou. ( ↔ 35 km ↔ 7 hod. 1.650 m)
Auty pro změnu přejedeme do oblasti Rychlebských hor a vyzkoušíme něco ze zdejších trailů, jejichž věhlas již dávno přesáhl hranice ČR. Zkusit se tady dá lecos. Kdo si troufne na Wales - nejnáročnější nejvýše položenou stezku široko daleko? Dáme ji napoprvé? Cha. Nebo si dáme trail Dr. Wiessnera – jediný uměle postavený stoupající trail? Co takhle sjet Velrybu - trail posetý masivními sjízdnými balvany. A nevětší lákadlo nazvané Superflowtrail? No zkrátka si zde smlsneme, o tom žádná.
Po snídani se buď již rozjedeme k domovům anebo si dáme něco vlažnějšího na rozloučenou. Třeba pohodový asfaltovo-šotolinový okruh Kateřiny, který bude spíše o poznávání než o sportovních výkonech a během něhož si konečně uděláme pár neroztřesených fotografií ( ↔ 20 km ↔ 1,5 hod. 800 m)
5 nocí strávíme v podhůří Králického Sněžníků ve stylovém penzionu Kolovna (jaké to pro cyklistu libozvučné jméno...) Ubytování budeme ve 2 - 4 lůžkových pokojích s koupelnou a wc. V ceně je skvělá polopenze. Večer budeme mít k dispozici společenskou místnost s dataprojekorem. Průvodce zde pro zájemce rád uspořádá cestovatelskou přednášku, případně můžete představit i svou vlastní cestu.
Výbornou polopenzi máte již v ceně. Ta začíná 1. den zájezdu večeří a končí 6. den zájezdu snídaní. Během cykloetap se společně občerstvíme v místních hospůdkách.
Doprava není v ceně zájezdu. Sraz si tedy dáme v neděli přímo na Kolovně v Hynčicích pod Sušinou.
Budeme jezdit téměř výhradně po terénních lesních cestách. Zbývající podíl tvoří asfalt na cyklostezkách či místních komunikacích. Na cestách se silničním provozem je nutné dbát na zvýšenou opatrnost a dodržovat základní pravidla silničního provozu a lidské slušnosti. Paleta etap je pestrá a na výběr jsou lehké, středně náročné i velmi náročné trasy. Vyzkoušíme ty, které zmapovali zdejší bajkeři a přidáme i některé další. Spolehlivé horské kolo a výbava na MTB je nezbytností. Na většině tras si vystačíte s klasickým odpruženým kolem. Pokud však budete pomýšlet na etapu č. 4 uvedenou v programu, pak je více než doporučeníhodné kolo celoodpružené.
Bližší informace ke cookies najdete zde