Navštívíme přírodní památky východního Rumunska i turismem nedotčenou Moldávii. Země na pomezí postsovětské reality a cesty do Evropské unie, která je nejchudší zemí Evropy. Je to země, kde si i dnes můžeme připadat jako malí objevitelé. Zvláštním zážitkem je i návštěva Podněstří – oficiálně patří Moldávii, ale od roku 1992 vznikla za pomoci ruských vojsk nikým neuznaná samostatná země s vlastní vládou, politikou i měnou. Prohlédneme si unikátní komplex podzemních chodeb ve vinném městečku Cricova dlouhý přes 100 km. V Rumunsku uvidíme divoký hořící vývěr zemního plynu Focul Viu a několik lokalit s bahenními sopkami.
Noční přejezd do východního Rumunska k MONASTIRU HUMORULUI, solné doly Cacica vybudované polskými horníky. Bude to náš první kontakt s Balkánem. (↔ 55 km; 90% asfalt, 10% šotolina)
Mírně terénní etapa kolem kláštera MOLDOVIȚA ke klášteru Putna, busem zpět do kempu. (↔ 65 km; 40% asfalt, 60% šotolina)
Přejezdový den do Moldavska. Cestou klášter Ruď, procházka v přírodní rezervaci s technickou památkou STRUVEHO GEODETICKÝM OBLOUKEM. Odpoledne hraniční města Soroca s výhledy na Ukrajinu, ubytování v hotelu, večerní procházka po městě a okolí.
Přejezd busem do Reziny, na kolech přes Dněstr do Podněsterské moldavské republiky, potom zpět na klášter SVATÉ TROJICE v Saharně, největší skalní klášter v zemi s takřka leteckými pohledy na Dněstr Tipova, noc na tábořišti u opuštěného autobusu. (↔ 65 km; 80% asfalt, 20% šotolina)
Převážně po polních cestách k řece RAUT, kde budeme projíždět malebnými meandry a kochat se poklidně se pasoucími stády ovcí, krav a koní. Dojezd bude u kláštera Orhei Vechi tyčícím se na skalním ostrohu na řekou, přejezd busem na tábořiště u kláštera Caprianu. (↔ 50 km; 30% asfalt, 70% šotolina)
Terénní výjezd nad Caprianu, jízda moldavským venkovem s možnostmi koupání. Prohlídka unikátního podzemního vinařského komplexu Cricova s ochutnávkou. Se svými 120 km chodeb patří mezi národní kulturní památky. Podvečerní přejezd do hlavního města KIŠINĚVA s krátkou prohlídkou centra města a přejezd na tábořiště u ještě nedávno české vesnice Holubinka (↔ 40 km; 40% asfalt, 60% prašná cesta)
Opustíme Moldavsko a přesuneme do Rumunska, kde večer zatáboříme u vesničky Lopatari a vyrazíme na unikátní živý oheň FOCUL VIU (hořící vývěr zemního plynu), a počkáme tu na soumrak. Návrat za svitu čelovek. (↔ 20 km, 100% balkánský asfalt)
Závěrečná etapa vede za další přírodní zajímavostí – bahenními sopkami. Podíváme na dvě oblasti Paclele Mari a Paclele Mici. Noční přejezd do ČR.
Nocovat budeme celkem 1x v hotelu se snídaní, 2x v kempu, 4x na volných tábořištích a to ve vlastních stanech a spacácích. Nemáte-li vlastní stan, můžete si jej zapůjčit v naší půjčovně (bude-li vámi požadované ještě volné).
Během zájezdu je zajištěna oblíbená kudrnovská polopenze (snídaně a teplá večeře) připravovaná ve speciální "cestovní kuchyni". K přípravě používáme kvalitní suroviny od osvědčených dodavatelů, které doplňujeme čerstvými potravinami z místních zdrojů (převážně čerstvá zelenina a ovoce, pečivo). Pokrmy připravujeme s ohledem na typ zájezdu, odpovídající výkon a správné výživové hodnoty. Uspokojíme i specifické potřeby strávníků, kteří mají různá omezení, jako například celiakie nebo intolerance laktózy, ale také vegetariány a vegany (jakékoliv specifické požadavky je potřeba nahlásit předem). Podrobnější informace najdete na www.kudrna.cz/stravovani. Bude-li to vyžadovat program, dostanete někdy místo večeře teplý oběd nebo odpolední jídlo či balíček na cestu. Ostatní stravování během dne je ve vlastní režii, můžete si vzít svačinky z domova nebo ochutnat také speciality místní kuchyně. Možnost dokupovat místní potraviny bude téměř denně. První jídlo, které od nás dostanete, bude večeře 2. den a poslední jídlo od nás bude 9. den zájezdu rovněž večeře!
Doprava bude zajištěna zájezdovým autobusem.
Na tomto cykloputování ujedeme přibližně 300 km převážně po asfaltových cestách, zbylé trasy pak po šotolinových a nepříliš udržovaných stezkách. Doporučujeme absolvovat celou akci na horských či trekových kolech. Na cestách se silničním provozem je nutné dbát na zvýšenou opatrnost a dodržovat základní pravidla silničního provozu a lidské slušnosti. Během etap jedeme nalehko, někdy se budeme moci občerstvit u autobusu, který nás bude při některých etapách čekat v určených hodinách na kontaktních místech. Kteroukoliv část zájezdu je pak možno absolvovat busem, popř. si udělat zcela vlastní individuální program (na kole i bez něj).
Doporučený typ kola: trekové, horskéPovrch: 60% asfalt, 40% polní cesty, šotolina
Bližší informace ke cookies najdete zde